Pečovatelská služba ŽIVOTa 90 je terénní sociální služba. Naše pečovatelky přijdou k Vám domů dle domluvy a pomohou s jednotlivými úkony, které již sami nezvládáte. Zároveň Vás můžeme doprovodit k lékaři, na procházku či na úřad.
Klient využívající služeb pečovatelek, si uhradí podle zákona 130 Kč za 1 hodinu. Skutečné náklady hodiny přímé práce pečovatelky se vyšplhají na 1 630 Kč.
Jak o službu žádat?
Pokud máte zájem o zavedení pečovatelské služby musíte vyplnit žádost o zavedení PS, kterou najdete v dokumentech ke stažení. Do žádosti prosím uveďte, s čím vším byste potřebovali pomoct a kolikrát za týden. Seznam úkonů, které poskytuje pečovatelská služba, najdete v dokumentech ke stažení s názvem „Sazebník úhrad pečovatelské služeb“. Podrobný popis všech úkonů a časový limit najdete v souboru „Pravidla poskytování pečovatelské služby“. Důležité upozornění: žádost musí podepsat osoba, které bude služba poskytována! Pokud vyplňujete žádost za příbuzného/známého nezapomeňte na to dát pozor.
Jak dlouho trvá vyřizování žádostí o službu?
Jakmile obdržíme žádost e-mailem nebo poštou, tak Vám do 3 pracovních dnů pošleme potvrzení o přijetí žádosti a uložení do seznamu zájemců.
Když jsem odeslal/a žádost, po jaké době proběhne zahájení služby? Mohu mít službu následující den po podání žádosti?
Každá žádost se vyřizuje v souladu s pořadím. Vždy máme seznam zájemců a přijmeme nového klienta na základě našich kapacitních možností. Jakmile jste první v pořadí zavoláme Vám a nabídneme termín osobního setkání, kde navštívíme zájemce o službu v domácím prostředí. Během osobního setkání Vám vysvětlíme, jak služba funguje a domluvíme se s Vámi, v jakém rozsahu Vám můžeme službu poskytnout. Pokud my i Vy souhlasíte, domluvíme první termín návštěvy pečovatelky a podepsání smlouvy. Během osobní návštěvy se může stát, že službu nebudeme moct poskytnout v požadovaném rozsahu, anebo klient bude mít zájem o úkony, které neposkytujeme. V tom případě Vás o tom informujeme a žádost o službu zamítneme.
Jaké úkony neposkytujeme?
Neposkytujeme samostatný úklid a velký úklid. Pod velký úklid spadá například:
· mytí oken
· čištění koberců
· utírání prachu ve výškách (vysoké skříně, poličky) atd.
Drobný úklid (luxování, mytí podlahy, utření prachu atd.) poskytujeme jen klientům, kteří sami nezvládají z důvodu zhoršení fyzických schopností, a proto potřebují pomoc nejenom s úklidem, ale i s jinými úkony, jako je například pomoc s osobní hygienou, podáním jídla, pití atd.
V jakých případech může být moje žádost o službu zamítnuta?
Pokud máte zájem o poskytnutí služby na dobu delší než dvě hodiny, ve večerních hodinách či o víkendu. V těchto případech můžete využít služby osobní asistence. Kontakty na služby osobní asistence Vám rádi předáme, případně sociální pracovníci z Městské časti anebo můžete navštívit naší sociální poradnu, která je zdarma. Zde Vám naši rádi předáme podrobné informace a pomůžeme se zorientovat ve službách pro seniory.
Poskytnutí služby můžeme odmítnout také z důvodu agresivního jednání zájemce anebo je-li zájemce pod vlivem návykových látek. (alkohol, drogy atd.).
vedoucí Pečovatelské služby
tel.: +420 727 897 902, +420 222 333 544
e-mail: pecovatelskasluzba@zivot90.cz