Asistence

Pečovatelská služba

Pečovatelská služba ŽIVOTa 90 je terénní sociální služba. Naše pečovatelky přijdou k Vám domů dle domluvy a pomohou s jednotlivými úkony, které již sami nezvládáte. Zároveň Vás mohou doprovodit k lékaři, na procházku či na úřad.

Jak o službu žádat? 

Pokud máte zájem o zavedení pečovatelské služby musíte vyplnit žádost o zavedení PS, kterou najdete v dokumentech ke stažení. Do žádosti prosím uveďte, s čím vším byste potřebovali pomoct a kolikrát za týden. Seznam úkonů, které poskytuje pečovatelská služba, najdete v dokumentech ke stažení s názvem „Sazebník úhrad pečovatelské služeb“. Podrobný popis všech úkonů a časový limit najdete v souboru „Pravidla poskytování pečovatelské služby“. Důležité upozornění: žádost musí podepsat osoba, které bude služba poskytována! Pokud vyplňujete žádost za příbuzného/známého nezapomeňte na to dát pozor.

Jak dlouho trvá vyřizování žádostí o službu? 

Jakmile žádost dorazí do Života 90 emailem nebo poštou, tak do 3 pracovních dnů Vám vedoucí PS pošle potvrzení o přijetí žádosti a uložení do seznamu zájemců.

Když jsem odeslal/a žádost, po jaké době proběhne zahájení služby? Mohu mít službu následující den po podání žádosti?

Každá žádost se vyřizuje v souladu s pořadím. Vždy máme seznam zájemců a přijmeme nového klienta na základě našich kapacitních možností. Jakmile jste první v pořadí Vedoucí PS Vám zavolá a nabídne termín osobního setkání, kde navštíví zájemce o službu v domácím prostředí. Během osobního setkání Vám vedoucí vysvětlí, jak služba funguje a domluví se s Vámi, v jakém rozsahu může být služba poskytnuta. Pokud obě strany budou souhlasit, vedoucí PS ihned domluví první termín návštěvy pečovatelky a podepsání smlouvy. Během osobní návštěvy se může stát, že pečovatelská služba nebude moct poskytnout službu v požadovaném rozsahu, anebo klient bude mít zájem o úkony, které služba neposkytuje. V tom případě vedoucí PS informuje o tom zájemce o službu a žádost o službu je zamítnuta.

Jaké úkony neposkytujete?

Neposkytujeme samostatný úklid a velký úklid. Pod velký úklid spadá například:

· mytí oken

· čištění koberců

· utírání prachu ve výškách (vysoké skříně, poličky) atd.

Drobný úklid (luxování, mytí podlahy, utření prachu atd.) poskytujeme jen klientům, kteří sami nezvládají z důvodu zhoršení fyzických schopností, a proto potřebují pomoc nejenom s úklidem, ale i s jinými úkony, jako je například pomoc s osobní hygienou, podáním jídla, pití atd.

V jakých případech může být moje žádost o službu zamítnuta?

· Pokud máte zájem o poskytnutí služby na dobu déle než dvě hodiny, ve večerních hodinách či o víkendu. Na tohle můžete využít služby osobní asistence. Kontakty na služby osobní asistence ráda předá vedoucí PS, sociální pracovníci z Městské časti anebo můžete navštívit naší sociální poradnu, která je zdarma. Zde Vám naši poradci rádi předají podrobné informace a pomohou se zorientovat ve službách pro seniory.

· Poskytnutí služby může být odmítnuto také z důvodu agresivního jednání zájemce anebo je-li zájemce pod vlivem návykových látek. (alkohol, drogy atd.).

Kontakt - vedoucí

Anastasiia Riabtceva

vedoucí Pečovatelské služby

mobilní telefon: 727 897 902, 222 333 544
e-mail: pecovatelskasluzba@zivot90.cz

 

Působnost - lokality

  • Praha 1 celá, Praha 2 celá, Praha 3 celá
  • Praha 4 v omezené lokalitě – Podolí, Nusle, Pankrác
  • Praha 5 v omezené lokalitě – Smíchov, Košíře, Malá Strana
  • Praha 6 v omezené lokalitě – Hradčany, Dejvice
  • Praha 10 v omezené lokalitě – Vršovice, Vinohrady, Strašnice

Tuto službu finančně podporují

  • Ministerstvo práce a sociálních věcí
  • Městská část Praha 1
  • Městská část Praha 2
  • Městská část Praha 10
  • Nadace Jistota Komerční banky
Potřebujete s něčím poradit?
Neváhejte nás kontaktovat.