Pečovatelská služba ŽIVOTa 90 je terénní sociální služba. Naše pečovatelky přijdou k Vám domů dle domluvy a pomohou s jednotlivými úkony, které již sami nezvládáte. Zároveň Vás mohou doprovodit k lékaři, na procházku či na úřad.
Jak o službu žádat?
Pokud máte zájem o zavedení pečovatelské služby musíte vyplnit žádost o zavedení PS, kterou najdete v dokumentech ke stažení. Do žádosti prosím uveďte, s čím vším byste potřebovali pomoct a kolikrát za týden. Seznam úkonů, které poskytuje pečovatelská služba, najdete v dokumentech ke stažení s názvem „Sazebník úhrad pečovatelské služeb“. Podrobný popis všech úkonů a časový limit najdete v souboru „Pravidla poskytování pečovatelské služby“. Důležité upozornění: žádost musí podepsat osoba, které bude služba poskytována! Pokud vyplňujete žádost za příbuzného/známého nezapomeňte na to dát pozor.
Jak dlouho trvá vyřizování žádostí o službu?
Jakmile žádost dorazí do Života 90 emailem nebo poštou, tak do 3 pracovních dnů Vám vedoucí PS pošle potvrzení o přijetí žádosti a uložení do seznamu zájemců.
Když jsem odeslal/a žádost, po jaké době proběhne zahájení služby? Mohu mít službu následující den po podání žádosti?
Každá žádost se vyřizuje v souladu s pořadím. Vždy máme seznam zájemců a přijmeme nového klienta na základě našich kapacitních možností. Jakmile jste první v pořadí Vedoucí PS Vám zavolá a nabídne termín osobního setkání, kde navštíví zájemce o službu v domácím prostředí. Během osobního setkání Vám vedoucí vysvětlí, jak služba funguje a domluví se s Vámi, v jakém rozsahu může být služba poskytnuta. Pokud obě strany budou souhlasit, vedoucí PS ihned domluví první termín návštěvy pečovatelky a podepsání smlouvy. Během osobní návštěvy se může stát, že pečovatelská služba nebude moct poskytnout službu v požadovaném rozsahu, anebo klient bude mít zájem o úkony, které služba neposkytuje. V tom případě vedoucí PS informuje o tom zájemce o službu a žádost o službu je zamítnuta.
Jaké úkony neposkytujete?
Neposkytujeme samostatný úklid a velký úklid. Pod velký úklid spadá například:
· mytí oken
· čištění koberců
· utírání prachu ve výškách (vysoké skříně, poličky) atd.
Drobný úklid (luxování, mytí podlahy, utření prachu atd.) poskytujeme jen klientům, kteří sami nezvládají z důvodu zhoršení fyzických schopností, a proto potřebují pomoc nejenom s úklidem, ale i s jinými úkony, jako je například pomoc s osobní hygienou, podáním jídla, pití atd.
V jakých případech může být moje žádost o službu zamítnuta?
· Pokud máte zájem o poskytnutí služby na dobu déle než dvě hodiny, ve večerních hodinách či o víkendu. Na tohle můžete využít služby osobní asistence. Kontakty na služby osobní asistence ráda předá vedoucí PS, sociální pracovníci z Městské časti anebo můžete navštívit naší sociální poradnu, která je zdarma. Zde Vám naši poradci rádi předají podrobné informace a pomohou se zorientovat ve službách pro seniory.
· Poskytnutí služby může být odmítnuto také z důvodu agresivního jednání zájemce anebo je-li zájemce pod vlivem návykových látek. (alkohol, drogy atd.).
vedoucí Pečovatelské služby
mobilní telefon: 727 897 902, 222 333 544
e-mail: pecovatelskasluzba@zivot90.cz