Služby

Linka důvěry Senior telefon

Pomáháme překonat tíživé životní situace

Jsme bezplatná, anonymníodborná linka důvěry pro osoby starší 60 let a jejich pečující. Naši zkušení zkušení konzultanti jsou připraveni pomoci nepřetržitě.

Můžete se na nás obrátit i emailem na adrese: seniortelefon@zivot90.cz.

Odpověď zašleme do 3 pracovních dnů.


Vyslechneme vás

Neváhejte se na nás obrátit. Jsme tady pro vás v každé situaci:
  • Když se cítíte smutně, sami nebo osaměle a potřebujete si promluvit.
  • Nevíte, jak dál – cítíte ztrátu smyslu života.
  • Zemřel vám někdo blízký.
  • Řešíte vztahy v rodině či s partnery.
  • Máte osobní obtíže jako strach, nespavost, úzkost nebo depresi.
  • Zaskočí vás společenská pohroma (válečný konflikt, pandemie, dopady klimatických změn a podobně).

 

Poradíme vám

  • Jak zařídit dávky v seniorském věku – příspěvek na péči, příspěvek na bydlení či mobilitu a další.
  • Jak se vyznat v sociálně právních otázkách – bytová problematika, dědictví, opatrovnictví a další.
  • Co dělat v případě domácího násilí nebo týrání, které probíhá v rodině nebo kterého se dopouští personál v pobytovém zařízení.

Nejste v tom sami

„Chtěla bych poděkovat nejen za sebe, ale i za ostatní, kteří na Senior telefon volají, za výbornou práci a schopnost naslouchat. Děkuji za to, že starší lidi vnímáte, posloucháte a nesoudíte. Vyhovuje mi anonymita linky, cítím se díky tomu více v bezpečí a mám k vám ke všem naprostou důvěru.“

Jak to vypadá, když nám zavoláte?

1) Po uvítání konzultantem nebo konzultantkou budete mít prostor hovořit, o čem potřebujete. Je normální na začátku hovoru nebo v jeho průběhu cítit a prožívat různé emoce, jako například pláč. To je naprosto v pořádku. Život s sebou přináší různé situace, my jsme na ně na Senior telefonu připraveni. Na hovor budete mít dostatek času.

2) Konzultant nebo konzultantka Vám poskytne potřebou podporu, bude se Vás doptávat, aby se v situaci, kterou prožíváte, lépe orientoval/a mohl/a Vám pomoci.

3) Společně s konzultantem nebo konzultantkou se domluvíte, k čemu má být daný hovor pro vás prospěšný. Co se v něm má stát? Někdy pomůže se jen svěřit, vyslechnout, mít prostor někde „nechat“ své starosti, nebýt na to, co prožívám sám a někdy je potřeba kromě vyslechnutí konzultace postupu, poradenství, kam se dále obrátit nebo doporučení, co je potřeba udělat. 3) V závěru hovoru konzultant/ka shrne vše důležité, co zaznělo, ujistí se, zda jste zkonzultovali vše, na čem jste se domluvili a v případě potřeby nabídne opakované volání.

S linkou důvěry máme dlouholeté zkušenosti

Jsme 1. linka důvěry pro seniory a pomáháme již od roku 1992. Jsme tu pro vás v dobách klidných i těch bouřlivějších, jako byly velké povodně, koronavirová pandemie, nebo válečné konflikty. Jsme součástí České asociace pracovníků linky důvěry. Soustavně se vzděláváme a pracujeme i na zlepšování služby. Ročně vyslechneme více jak 12 tisíc starších lidí i jejich blízké.

    Kontakt

    ANETA MUNDOK NITSCHOVÁ

    Vedoucí linky důvěry Senior telefon
    aneta.nitschova@zivot90.cz

    Tuto službu finančně podporují

              

    Potřebujete s něčím poradit?
    Neváhejte nás kontaktovat.