Příběhy našich klientů

Na krizové lince řešíme i samotu

Na non-stop krizové lince 800 160 166, kterou již více než 10 dní provozujeme společně s Magistrátem hl. města Prahy a Českým červeným křížem, řeší naše operátorky a operátoři nejenom nákupy či donášku léků.

Na krizové lince řešíme i samotu

Volající senioři se velice často potřebují dozvědět více o současné situaci a třeba si jen popovídat. Například volající pan František se nejprve ptal, zda nyní probíhají v ŽIVOTě 90 nějaké společenské programy. Operátorka vysvětlila pánovi, že nyní jsou tyto aktivity přerušeny kvůli epidemiologické situaci a upozornila, že je nyní důležité, aby senioři co nejméně chodili mezi lidi. "Tato situace časem pomine, není to napořád," uklidňuje pana Františka naše operátorka.

 

Pán si dále stěžuje, že je žije sám v paneláku na Proseku. Dozvídáme se, že jeho dcera se léčí s rakovinou, tak mu jen volá, a syn přijel, nakoupil mu potraviny a zase odjel, protože bydlí 100 kilometrů daleko od Prahy. Operátorka se snaží pána upozornit, že je hezké, že jeho děti mají o něj starost a zájem. Pan František je v kontaktu i s přáteli z kostela, stěžuje si ale, že jde zase pouze o povídání po telefonu. 

 

Naše operátorka pánovi vysvětluje, že v současné situaci se všichni lidé museli nějakým způsobem omezit a že je skvělé, že pan František může být ve svém bytě, tedy ve svém prostředí. Navíc je dobře, že fungují telefony, díky nimž nezůstávají ani osamělí senioři odříznuti od kontaktů s ostatními. Operátorka se pak loučí s již uklidněným panem Františkem s tím, že je nyní potřeba být trpělivý a vytrvat.

 

Pomáháme seniorům uvědomit si, že právě v dnešní době jsou rodinné vazby to nejpodstatnější. A to neznamená jenom babičce nebo dědovi nakoupit a donést léky, ale také si s nimi popovídat o dnešní situaci. A to nejlépe právě po telefonu...

Potřebujete s něčím poradit?
Neváhejte nás kontaktovat.