Příběhy našich klientů

Příběh paní Zdeňky, která se nemohla dostat ke svému důchodu

O tom, jak se v rámci současných opatření zapomíná na určité skupiny lidí a také o tom, jak je důležité nezapomínat na včasnou přípravu na stáří.

Příběh paní Zdeňky, která se nemohla dostat ke svému důchodu

Paní Zdeňce je 87 let, poslední půl rok strávila v nemocnici. Její fyzický stav se za tu dobu velmi zhoršil a ona se kvůli tomu ocitla ve svém bytě jako v pasti. Bydlí ve 4. patře bez výtahu, nemá děti, příbuzné, ani nikoho blízkého, kdo by jí mohl pomoci.

Zařídila si proto od nás pečovatelskou službu a také si nechala nainstalovat Tísňovou péči. Zbýval vyřešit ale jeden zásadní problém. Důchod chodí paní Zdeňce na bankovní účet, potřebovala tedy zajistit přístup ke svým financím.

U dané banky ale nebylo možné takovou věc vyřešit na dálku, byla nutná osobní přítomnost nebo plná moc.  Ta ale musí být v tomto případě úředně ověřená. Paní Zdeňka si nevěděla sama rady, a tak se obrátila na nás s prosbou o pomoc.

Zavolali jsme proto na příslušnou městskou část s žádostí o ověření plné moci. Setkali jsme se ale s odmítnutím z důvodu nařízení, které jim v současné době zakazuje chození do domácností. Odkázali nás na notáře.

Obvolali jsme několik notářů, ale všichni nás odmítli ze stejného důvodu – nesmějí chodit do domácností.

Zavolali jsme proto na odbor sociálních věcí, tam nám bylo řečeno, že do domácností nechodí, a že neví, jak situaci řešit. Navrhli pouze změnu doručování důchodu do vlastních rukou. Tento proces ale trvá měsíc a paní Zdeňka neměla doma dostatek financí na to, aby zvládla měsíc bez příjmu.

Po opakovaném naléhání na řešení situace jsme byli odkázáni na tajemníka odboru služeb. Zavolali jsme, vysvětlili situaci paní sekretářce, která slíbila vzkaz předat.  Za půl hodiny opravdu zazvonil telefon. Volala nám pracovnice odboru správy, na kterém nám předtím odmítli pomoci. Zeptala se, kam za paní mají dorazit a slíbila, že ověření plné moci zařídí.

Měli jsme radost, že se podařilo situaci vyřešit a paní Zdeňce pomoci. Je ale nutné zmínit, že celý tento proces trval týden a bylo štěstí, že paní měla u sebe po návratu z nemocnice alespoň nějaké finance.

Zároveň je nám jasné, že paní Zdeňka nebude jediná, která se ocitla v takto složité situaci a velmi nás znepokojuje, že se na tyto lidi nemyslí.

Také bychom rádi apelovali na vás všechny, kteří tento článek čtete, abyste mysleli na přípravu na stáří včas a tím podobným situacím předcházeli.

S prosbou o pomoc se můžete vždy obrátit na naši bezplatnou linku důvěry Senior telefon: 800 157 157.

 

* Foto je pouze ilustrační

 

 

Potřebujete s něčím poradit?
Neváhejte nás kontaktovat.