Příběhy našich klientů

Senior telefon řeší i domácí násilí

Domácí násilí se děje i v domácnostech starších lidí. V případě paní Aleny se k tomu přidala ještě těžká nemoc.

Senior telefon řeší i domácí násilí

Paní Alena zavolala na linku po hádce s manželem. Je onkologická pacientka a dochází na chemoterapii. Vždy se po ní cítí velmi slabá. Když se vrátila domů po té poslední, začal na ni manžel křičet a nadávat jí, že doma nic nedělá. Nebylo to ale poprvé, křičí na ni pravidelně i kvůli maličkostem, několikrát ji také uhodil a ona už si neví rady. Kdyby mohla, odstěhovala by se a rozvedla, ale nemá na to finance. Nemá ani nikoho blízkého, ke komu by se mohla odstěhovat.

Alena pochybuje, jestli si za to nemůže sama, že se opravdu doma málo snažila. Navíc o sobě mluví jako o odporné bytosti. Po chemoterapii nemá vlasy a občas je tak unavená, že si doma nevezme ani paruku.

Nejvíce teď paní Alenu trápí výhružky manžela, který ji prý chce nechat zavřít do ústavu a zbavit svéprávnosti. Manžel má kontakty na správných místech a ona se tak bojí, že se mu to povede a jí se nikdo nezastane.

Jak jsme paní Aleně pomohli?

Kromě psychické podpory konzultantka klientce vysvětlila, jak probíhá proces omezování svéprávnosti a nabídla jí pomoc v právnické poradně ŽIVOTa 90. Dále společně s klientkou prošla a připravila bezpečnostní plán.

1. Klientka o problému řekla sousedce, ke které by v případě potřeby mohla utéct;

2. Sbalila si pohotovostní tašku;

3. Našla bezpečné místo v bytě (zamykatelný pokoj);

4. Schovala si 2. náhradní telefon;

5. Bude nosit při sobě klíče a telefon;

6. V případě potřeby vytočí číslo Senior telefonu a řekne domluvené heslo, na základě kterého konzultant/ka upozorní policii.

Potřebujete s něčím poradit?
Neváhejte nás kontaktovat.