Tiskové zprávy

Areíon spustil krizovou pomoc seniorům v Kadani

První dva senioři z plánovaných deseti využívají tísňovou pomoc Areíon * Financování služby díky grantu města Kadaň * Pomoca podpora 24 hodin denně.

Velký problém seniorů a zdravotně postižených lidí je obava z osamělosti a  strach z nemožnosti se dovolat potřebné pomoci v okamžiku, kdy nastane nepředvídatelná událost – pád, zdravotní těžkosti ale i neznámá osoba před bytem či nečekaný problém s bytovým zařízením. To si uvědomila radnice v Kadani, když se rozhodla nabídnout svým seniorům nebo lidem se zdravotním postižením službu tísňové péče. „Grant, který na tuto službu vypsalo město zatím počítá s deseti připojeními. První dvě máme za sebou. Oba senioři byť mají podporu rodiny je přijali s velkým zájmem a my věříme, že jsme pomohli zvýšit jejich pocit bezpečí“, zdůraznil Paedr. Jiří Kulhánek, starosta Kadaně. Podle Mgr. Lenky Raadové, ředitelky Městské správy sociálních služeb se v Kadani nabídkou tísňové péče Areíon seniorům nebo osobám se zdravotním postižením, kteří zůstávají doma, rozšiřuje servis, který chce právě této skupině občanů město nabídnout.

Mgr. Lenka Raadová, ředitelka Městské správy sociálních služeb v Kadani při slavnostním zapojení tísňové péče Areíon u první kadaňské klientky.

První zařízení krizové pomoci instalovalo seniorům v Kadani občanské sdružení ŽIVOT 90 Praha, které provozuje tísňovou péči Areíon. Slavnostní zapojení proběhlo v den 84 narozenin první uživatelky, paní Anny Ficajové, která tak dostala od rodiny skutečně překrásný dárek. „Maminka získá větší pocit jistoty, když bude doma sama, přeci jen má problémy s  chůzí a zdravíčko už taky není co bývalo, takže i z psychologického hlediska to bude na ni mít velmi pozitivní vliv“, řekla dcera Anna Hylebrantová .

Vedoucí tísňové péče Areíon Ivana Černá učí kadaňskou seniorku používat tísňové tlačítko

spojující ji s dispečinkem.

Jak celé zařízení funguje vysvětlil Robert Pitrák manažer Sekce krizové pomoci a poradenství: „Základem je spojení přes telefon s krizovým centrem. Klient má stále u sebe speciální tlačítko, po jehož stisknutí se vytočí číslo na krizový dispečinka on může řešit problém se zkušenou zdravotní sestrou, nebo sociální pracovnicí. Ta vyhodnotí, zda je nutné volat polici, lékaře, člena rodiny nebo zda stačí radaa pomoc po telefonu. K tomu má na dispečinku veškeré důležité informace, například zda není klient diabetik, jestli používá kompenzační pomůcky, jak velký je byt, ve kterém patře atd., tedy všechno co potřebuje znát pro případný zásah“. Zařízení myslí i na případy, kdy senior nebo zdravotně postižený člověk ztratí vědomí nebo je více hodin nepohyblivý. Speciální pohybové číslo nastavené na10 až 16 hodin (podle pohybové aktivity uživatele) hlásí tuto skutečnost dispečinku Areíonu, který volá zpět. Nemůže se tak stát, že by se klient ocitl bez pomoci. „Pokud se klient dispečinku neohlásí, je do bytu vyslána pomoc, která může na místě zachránit seniorovi život. Čidlo ale plní i další funkci. Při odchodu uživatelez bytu na delší dobu se jednoduše změní na „střežení objektu“ před nezvanou návštěvou a my tak hlídáme i jeho majetek“, doplňuje Ivana Černá, odborný pracovník pro rozvoj Tísňové péče AREÍON v ČR


Praha/Kadaň 24.2.2011

Potřebujete s něčím poradit?
Neváhejte nás kontaktovat.