Služby

Linka důvěry Senior telefon

Pomáháme překonat tíživé životní situace

Jsme bezplatná, anonymníodborná linka důvěry pro osoby starší 60 let a jejich pečující. Naši zkušení konzultanti jsou připraveni pomoci nepřetržitě.



Vyslechneme vás

Jsme tady pro vás v situacích:
  • Když se cítíte smutně, sami nebo osaměle a potřebujete si promluvit.
  • Prožíváte náhlou krizi, která ovlivňuje vaše psychické rozpoložení. 
  • Nevíte, jak dál – cítíte ztrátu smyslu života. 
  • Zemřel vám někdo blízký.
  • Řešíte vztahy v rodině či s partnery.
  • Máte osobní obtíže jako strach, nespavost, úzkost nebo depresi.
  • Potřebujete psychickou podporu při náhlé společenské pohromě - válečný konflikt, pandemie, dopady klimatických změn a podobně.

Poradíme vám

Rádi vám poradíme také pokud řešíte otázky: 
  • Jak se zorientovat v sociálních dávkách v seniorském věku – příspěvek na péči, příspěvek na bydlení či mobilitu a další.
  • Jak se zorientovat při potřebě využí další sociální služby.
  • Jak se zorientovat v sociálně právních otázkách – bytová problematika, dědictví, opatrovnictví a další.
  • Co dělat v případě domácího násilí nebo týrání, které probíhá v rodině nebo kterého se dopouští personál v pobytovém zařízení.
Můžete se na nás obrátit i emailem na adrese: seniortelefon@zivot90.cz

Odpověď zašleme do 5 pracovních dnů.

Jak to vypadá, když nám zavoláte?

1) Po uvítání konzultantem nebo konzultantkou budete mít prostor hovořit, o čem potřebujete. Je naprosto v pořádku, pokud na začátku nebo v průběhu hovoru prožíváte různé emoce – například i pláč. K životu patří nejrůznější situace a my jsme na Senior telefonu připraveni vás v nich podpořit. Na hovor budete mít vždy dostatek času.

2) Konzultant nebo konzultantka Vám nabídne potřebnou podporu a prostřednictvím otázek se bude snažit lépe porozumět Vaší situaci, aby Vám mohl/a co nejlépe pomoci.

3) Společně s konzultantem či konzultantkou si domluvíte, k čemu má být daný hovor pro Vás přínosný – co od něj očekáváte a co by se v něm mělo odehrát. Někdy pomůže jen se svěřit, být vyslyšen a mít prostor „odložit“ své starosti, nebýt na to, co prožívám, sám. Jindy je potřeba kromě naslouchání také konzultace dalšího postupu, poradenství, kam se lze obrátit, nebo doporučení, co je vhodné udělat dál.

4) Na závěr hovoru konzultant nebo konzultantka shrne vše podstatné, co během hovoru zaznělo, ujistí se, že jste probrali všechna domluvená témata, a v případě potřeby nabídne možnost dalšího hovoru.

S provozem Senior telefonu máme dlouhodobé zkušenosti

Jsme první linka důvěry pro seniory a pomáháme již od roku 1992. Jsme tu pro vás v dobách klidných i těch bouřlivějších, jako byly velké povodně, koronavirová pandemie, nebo válečné konflikty. Jsme součástí České asociace pracovišť linek důvěry (ČAPLD) a poskytujeme služby dle etického kodexu pracovníka linky důvěry a dle standardů sociální služby a interních dokumentů organizace ŽIVOT 90. Seznam dalších pracovišť poskytující distanční krizovou pomoc: https://www.capld.cz/linky-duvery-cr/.  Soustavně se vzděláváme a snažíme se naší práci neustále zkvalitňovat. Ročně vyslechneme přes 13 000 seniorů, seniorek i jejich blízké. 

    Kontakt

    Anna Hradilová

    vedoucí Senior telefonu
    e-mail:  anna.hradilova@zivot90.cz

    Dokumenty ke stažení

    Tuto službu finančně podporují

              

    Přihlášení do Newsletteru

    Buďte v obraze o všem, co se děje v ŽIVOTě 90 – přihlaste se k odběru našeho newsletteru a získejte přehled o aktivitách ŽIVOTa 90, seznamte se s našimi projekty a inspirujte se příběhy klientů a zaměstnanců.

    Přihlášení do Zpravodaje

    Každý měsíc pro vás chystáme zpravodaj s chystanými událostmi a akcemi v ŽIVOTě 90, kterých se můžete zúčastnit.
    Pokud máte o informace zájem, registrujte se níže.

    Potřebujete s něčím poradit?
    Neváhejte nás kontaktovat.