Jak služba funguje?

 

Život 90 provozuje službu tísňové péče od roku 1992. Za tuto dobu jsme ochránili životy tisíců seniorů a osob se zdravotním postižením.

Tísňová péče funguje ve dvou variantách – domácí a mobilní – na jednotném principu: uživatel, který se ocitne v tísni, zmáčkne tlačítko, které u sebe neustále nosí. Tlačítko vyšle signální alarm na dispečink tísňové péče. Tam jsou 24 hodin denně přítomny operátorky, které se s uživatelem spojí. Komunikují s ním a zjistí povahu problému, podle které pak zorganizují pomoc – kontaktují rodinu, záchrannou službu, policii atd.

 

Domácí tísňová péče

Je určena méně aktivním seniorům a osobám se zdravotním postižením, kteří žijí ve svých domovech, kde tráví většinu svého času sami. Služba je navázána na pevnou telefonní linku v bytě uživatele, nebo může být napojena přes samostatnou mobilní – GSM síť. Bezpečí uživatele významně doplňuje pohybové čidlo. To v případě několikahodinového nepohybu v bytě (když uživatel upadne a nestihne zmáčknout tlačítko nebo ho nemá u sebe), upozorní dispečink. Pomocí domácí verze tísňové péče pomůžeme navíc uživateli zabezpečit jeho byt před vloupáním. Pokud uživatel byt opouští (jde na nákup, odjíždí na víkend, cestuje do lázní), jednoduše zakóduje a byt je střežen. K tomuto zařízení je možnost připojení dalších komponentů například detektoru kouře. Příklad jednotlivých komponentů domácího zařízení

 

 

Příklad jednotlivých komponentů domácího zařízení

ústředna (plastová skříňka) cca 20X15cm systémový telefonní přístroj pohyblivé čidlo
tlačítko na ruku tlačítko na krk


Mobilní tísňová péče

Hodí se hlavně pro aktivní uživatele v seniorském věku nebo pro osoby se zdravotním postižením. Aktuálně nabízíme variantu „tísňového mobilu“, tj. mobilní telefon Aligator, který má na zadní straně SOS tlačítko, po jehož stisknutí je vyslán poplach na náš dispečink, dojde ke spojení a komunikaci s operátorkou o nastalé situaci. Tento tísňový mobil má také mnohem přesnější lokalizaci. Funguje po celé ČR, všude tam, kde je pokrytí signálem zvoleného mobilního operátora – ať už doma nebo mimo domov.

Navíc, pokud budete mít zájem, Vám v rámci poskytování služby, zajistíme do mobilního telefonu SIM kartu s neomezeným paušálem pro volání a SMS zprávy po celé ČR (operátor Vodafone).

Tísňová péče Života 90 má i chytré doplňky, které jsou zahrnuty v paušální platbě za službu.
• V určitých lokalitách mohou uživatelé služby využít možnosti uložení klíčů od bytu*. V případě jakýchkoliv komplikací je pak možné klíče vyzvednout a umožnit např. nenásilný vstup záchranné služby do bytu uživatele, i když ten není schopen sám otevřít.
• Všechny naše napojené uživatele jednou týdně obvoláváme, pokud o to mají zájem. Zjišťujeme, jak se jim daří, jaký je jejich aktuální zdravotní stav a poskytujeme jim sociální kontakt. Mnoho našich uživatelů se na svůj pravidelný telefonát velmi těší a považují ho za velký přínos této služby. Přínosem pro naši stranu zase je, že známe svoje uživatele a v případě nouze jim dokážeme o to efektivněji pomoci.

Před začátkem poskytování služby zájemce nejdříve kontaktuje sociální pracovnice, která zájemce detailně seznámí se službou, spolu vyberou vhodný typ zařízení a domluví si osobní schůzku za účelem sociálního šetření. Při osobní návštěvě dojde k individuálnímu nastavení služby a služba je „ušita zájemci na míru“.

Posledním krokem před využívám služby je montáž zařízení v bytě (v případě mobilní tísňové péče je zařízení předáno zájemci v den sociálního šetření).

* Platí pro Prahu, České Budějovice a Příbram

 

Poslání, cíle a zásady

Kalendář akcí -

Předchozí
Další

Po
Út
St
Čt
So
Ne

 

© Copyright Život90 2008 - 2017.
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Zivot90.cz je bez písemného souhlasu Život90, z. ú. zakázáno. Provozovatelé portálu zaručují všem uživatelům ochranu jejich osobních údajů. Provozovatelé nesbírají žádné osobní údaje, které jim uživatelé portálů sami dobrovolně neposkytnou.

test

Zavřít